Untitled
21 nov 2014
week 75: 14 t/m 20 november

Op 14 november was Laura ’s morgens erg huilerig en had ze diarree. Ze wilde niet zoveel eten, maar dronk wel haar melk op. Ze heeft een tijdje bij mij op de bank gelegen en daarna ging het steeds beter. Omdat we ’s avonds al vroeg Mark moesten gaan halen, heb ik ’s middags gekookt. Toen ik aan het koken was, trok Laura de keukenkast open en trok er een pan uit, die erg vervelend op haar voet viel. Haar wreef werd dik en blauw, maar na even koelen onder de kraan ging het snel beter en wandelde ze weer aan. Ze heeft goed van de macaroni gegeten en heeft daarna lekker geslapen. We hebben nog een boterham gegeten en daarna zijn we Mark gaan halen. Eerst hebben Bas en Laura in Kiddieland gespeeld. Laura vond het leuk om in de vliegtuigjes en treintjes te zitten, maar zodra ze bewogen, wilde ze er al snel uit. We hebben buiten het vliegtuig waar Mark in zat zien landen, maar het vliegtuig taxiede zover van het panoramaraam weg, dat we hem niet konden zien uitstappen.
Op 15 november heeft Laura voor de eerste keer de tafel gedekt. Ze kwam aangewandeld met het brood en de muisjes en toen heb ik maar snel de la dicht gedaan, voordat ze met de stroop of de jam aan de wandel ging ;-). Ook heeft ze voor de eerste keer haar schoentje gezet. Ze had een mooie kleurplaat gestift voor in de schoen (het tafelkleed was meer gekleurd dan de tekening…) en samen met Bas heeft ze een liedje gezongen en naar buiten gezwaaid. Ze heeft nog even fijn in bad gespeeld, voordat ze lief ging slapen. Laura had ook vandaag een flinke poepluier.
Laura werd op 16 november wakker met een behoorlijk vieze luier en romper. Ik heb haar in bad gezet en haar daar uitgekleed en gewassen. Toen we beneden kwamen, bleek dat Sinterklaas en Zwarte Piet waren geweest! De tekening was uit Laura’s schoen verdwenen en er lag een pakje voor haar. Aan het eind van de ochtend zijn we even bij opa en oma Van Mierlo op bezoek geweest. En ook daar was Sinterklaas geweest! Na de lunch moest Mark naar Den Haag. Laura heeft lief geslapen en daarna hebben Bas en Laura lief samen gespeeld en naar Nijntje gekeken. Het avondeten was niet zo’n succes. Laura had maar een klein beetje gegeten en wilde niet meer. Ze heeft nog een half broodje opgepeuzeld en toen kreeg ze weer flink diarree. Haar romper zat voor en achter tot aan haar oksels onder, dus ik heb haar maar weer in bad gezet. Toen ze net schoon en fris in haar pyjama aan tafel zat, gaf ze over en zat ze weer helemaal onder .
Op 17 november zijn we met zijn vieren naar het bos geweest. Het zonnetje scheen en het was erg lekker weer. Wel was het pad op sommige plekken flink drassig, omdat het gisteren geregend heeft. Laura heeft fijn rond zitten kijken in de kinderwagen. Toen we terugliepen naar de auto heeft Bas in de kinderwagen gezeten en heb ik Laura gedragen. Ze moest hard lachen als ik een stukje rende. We hebben een uur eerder gegeten dan anders en Bas en Laura lagen ook eerder in bed dan anders.
Laura, Mark en ik zijn op 18 november Bas gaan ophalen bij de Peuterspeelzaal. Toen Mark haar ’s middags uit bed haalde, had ze weer flink gepoept. Na het avondeten heeft ze fijn in bad gespeeld.
Op 19 november zijn we naar Ballorig in Venlo geweest. Bas en Laura hebben fijn gespeeld. Er was een klein trapje met een glijbaantje er aan vast. Dat vond Laura erg leuk! Ze is heel vaak het trapje opgeklommen en ging dan op haar buik met haar beentjes naar beneden van de glijbaan af. Ook het luchtkussen vond ze leuk. We zijn van de rodelbaan geweest en in de “fiets”vliegtuigjes. Voordat we naar huis gingen, hebben Bas en Laura in de draaimolen gezeten. Ik hoorde Laura steeds “uit-uit” zeggen. Toen ik ging kijken, was ze zelf in de hoek gaan staan en stond te roepen en te wachten tot iemand haar eruit kwam halen ;-). Na het avondeten hebben Bas en Laura weer hun schoen gezet. Deze keer wilde Bas ook graag “lang-zal-ze-leven” zingen voor Sinterklaas en Zwarte Piet ;-).
Op 20 november zat er weer een cadeautje in de schoenen van Bas en Laura! Bas en Laura zijn bijna de hele dag met Mark alleen geweest. Ze zijn samen boodschappen gaan doen. Mark heeft een tent gebouwd van de kussens van de bank en dat vond Laura erg leuk. ’s Avonds hebben we met zijn vieren het Sinterklaasjournaal gekeken, Laura heeft fijn in bad gespeeld en daarna is ze lief gaan slapen. ’s Nachts werd ze wakker en heeft ze niet gehuild, maar gekrijst! Wat er met haar aan de hand was, weten we niet. Als we haar in haar bed legde, begon ze meteen weer te huilen. Ook riep ze regelmatig “nijn-nijn!”. Dan had ze haar knuffel uit bed gegooid. Als we die aan haar teruggaven, gooide ze hem nog voordat we weer in bed lagen weer op de grond. Uiteindelijk hebben we haar maar in ons bed gelegd, omdat ze dan stil was en Bas niet wakker zou worden. Ze heeft een tijdje bij ons in bed geslapen, totdat ze zo dwars in bed lag, dat Mark geen plek meer had. Hij heeft haar terug in bed gelegd en ook toen begon ze weer hard te huilen, maar gelukkig duurde het toen niet heel lang voordat ze weer in slaap viel.
Laura moet tegenwoordig wat vaker in de hoek, omdat ze Bas soms erg kliert. Soms gaat ze aan zijn trui hangen, pakt zijn puzzelstukjes af, trekt zijn sokken uit of gaat steeds voor hem staan, zodat hij geen televisie kan kijken. We hoeven haar niet in de hoek te zetten; als we zeggen dat ze in de hoek moet, wandelt ze er zelf naar toe en gaat netjes in de hoek staan.